لوله پلی اتیلن دو لایه

صفحه اصلیتولیدات شرکت آبان فلاتلوله پلی اتیلن دو لایه

لوله پلی اتیلن دارای محدوده کاربری وسیعی می‌باشد. در طی سال‌های متمادی با بهره‌گیری از روش‌های نوین پلیمریزاسیون، خواص مکانیکی پلی اتیلن(HDPE) بهبود یافته و نسل‌های متوالی آن با علایم مشخصه PE – ۱۰۰ , PE – ۸۰ , PE – ۶۳ به ترتیب به بازار مصرف ارائه شده است. تکنولوژی تولید لوله پلی اتیلن دوجداره یا دو لایه باعث تحول شگرفی در صنعت این نوع لوله‌ها گردیده  است. لوله پلی اتیلن دو لایه یکی از تولیدات شرکت آبان فلات با ظرفیت تولید بیش از ۱۵۰۰۰ تن لوله میباشد.توليدات این شرکت دارای استاندارد بین المللی ۲۰۱۵:ISO 9001 ، پروانه کاربرد علامت استاندارد ملی ایران و تایید صلاحیت اداره توسعه سامانه های نوین آبیاری بوده و نیز دارنده رتبه A در انجمن صنفی تولید کنندگان ایران و پروانه بهداشتی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

لوله پلی اتیلن دو لایه

لوله های دو جداره دارای دو لایه هستند که لایه بیرونی به شکل حلقه حلقه و لایه درونی دارای سطحی صاف و هموار می باشد. از این لوله بیشتر برای فاضلاب های اسیدی و بازی، فاضلاب های صنعتی و عبور سیالات بدون فشار داخلی استفاده می کنند. همچنین لوله های دو جداره از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و قادر به تحمل کلیه فشارهای سطحی و زیرسطحی نیز می باشند. به همین دلیل این لوله ها در پل سازی ها و راه سازی ها بسیار پر کاربرد هستند. لوله های دو جداره دارای دو مدل کاروگیت و اسپیرال است که این دو مدل تنها در اندازه با همدیگر متفاوت هستند.

 

<yoastmark class=

مقایسه لوله پلی اتیلن دو لایه و تک جداره

لوله دوجداره یا دولایه به دلیل طرح خاص جداره خارجی و انعطاف‌پذیری این لوله‌ها، در صورت بستر سازی مناسب و تراکم کافی خاک اطراف و بالای لوله در زمان خاکریزی، از مقاومت مکانیکی کافی در مقابل بارهای ترافیکی و وزن خاک روی آن برخوردار می‌باشند. به عبارت در مقایسه با لوله پلی اتیلن تک جداره هم قطر خود (‌با سختی حلقوی یکسان)، وزن به مراتب کمتری دارند. این مسئله به ویژه در اقطار بالا تاثیر به‌سزایی در هزینه‌های خرید و حمل و نقل خطوط لوله دارد و لذا تمایل به استفاده از لوله پلی اتیلن دوجداره به‌سرعت در حال گسترش می‌باشد.

موارد کاربرد

انعطاف پذیری و وزن مناسب از معیارهایی هستند که باعث می شوند این محصولات را برای کاربردهای کشاورزی از جمله سیستم های آبیاری به کار ببرند. در نتیجه، کشاورزان سهولت نصب، نگهداری کم و طول عمر زیاد را از دلایل خرید لوله پلی اتیلن برای آبیاری محصولات می دانند. البته در کشاورزی، همواره دغدغه کمبود آب مطرح است؛ لذا این لوله ها می توانند نقش مهمی در زمینه حفظ آب ایفا کنند

لوله دو جداره پلی اتیلن از انواع لوله‌ های پلیمری است که دارای مقاومت حلقوی بالا هستند و سطح داخلی صیقلی این لوله باعث شده است که کاربرد زیادی در پروژه ‌های بزرگ فاضلاب شهری و روستایی، شبکه های آبیاری و زهکشی و… نیز استفاده های زیادی دارد.

از دیگر موارد کاربد این لوله ها موارد زیر را میتوان نام برد

  • سیستم آبرسانی
  • شبکه‌های فاضلاب شهری
  • شبکه‌های فاضلاب روستایی
  • سیستم انتقال آب‌های سطحی و جاری
  • سیستم زهکشی معابر و خیابان‌ها
  • سیستم انتقال لوله‌های مخصوص گاز
  • کابل مخابراتی
  • کابل برق و فیبر‌نوری
  • ساخت معابر غیر‌هم‌سطح
  • سیستم آبیاری بارانی و قطره‌ای
  • سیستم آبیاری متحرک
  • خطوط آب سرد مخصوص واحد‌های صنعتی نظیر پالایشگاه، نیروگاه، کارخانجات پتروشیمی
  • مورد استفاده در کانال‌های تهویه مطبوع

مزایای <yoastmark class=

مزایای لوله پلی اتیلن دو لایه

لوله های پلی اتیلن برای روش های نصب بدون ترانشه مانند حفاری جهت دار افقی (HDD) و ترکیدگی لوله مناسب هستند. این ویژگی بروز اختلال در زیرساخت های موجود را به حداقل می رساند هزینه های حفاری را کاهش می دهد و زمانبندی پروژه را تسریع می بخشد.از دیگر مزایای آن میتوان گفت :

۱- بهداشتی بودن لایه داخلی  دو لایه جهت مصارف آشامیدنی (دارای تائیدیه از وزارت بهداشت و درمان)

‏۲- استحکام بیشتر نسبت به لوله تک لایه

‏۳- امکان استفاده جهت انتقال مواد شیمیایی که در هنگام تولید لایه داخلی با افزودنی های ضد خوردگی کواکسترود می شود.

‏۴- امکان کارکرد لوله دو لایه در محدوده دمایی بالاتر

پروژه قبلی

لوله پلی اتیلن تک جداره

پروژه بعدی

لوله پلی اتیلن گازرسانی

logo9

تولیدکننده لوله و اتصالات پلی‌اتیلن

تولیدکننده لوله و اتصالات پلی‌اتیلن

تولیدکننده لوله و اتصالات پلی‌اتیلن

بایگانی‌ها

بایگانی برای نمایش وجود ندارد.

دسته‌ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد