لوله پلی اتیلن گازرسانی

صفحه اصلیتولیدات شرکت آبان فلاتلوله پلی اتیلن گازرسانی

لوله‌های پلی اتیلن برای اولین بار در دهه ۵۰ میلادی در پروژه‌های گازرسانی آمریکا استفاده شد، و این موضوع در اروپا از دهه ۷۰ میلادی، در کشورهای انگلیس و فرانسه آغاز گردید.میزان مصرف ۱۵۱ کیلومتر در سال ۱۹۹۵ به ۱۶۰۰۰۰ کیلومتر در سال۱۹۷۰ رسید و امروزه ۹۰ درصد از شبکه توزیع گاز در جهان با استفاده از لوله پلی اتیلن است.

تجارت، مشخصات، استانداردها و دانش فنی تولید لوله‌ های پلی اتیلن در اروپا از طریق ارتباط و همکاری فنی با معتبر ترین توليدکننده لوله پلی اتیلن گازرسانی اروپا به ایران منتقل شد. مشخصات فیزیکی و شیمیایی پلی اتیلن از یک طرف و گسترش روز افزون شبکه گازرسانی در ایران استفاده از پلی اتیلن را به یک محصول کلیدی و اجتناب ناپذیر تبدیل کرده است.شرکت آبان فلات مفتخر است، تمامی نیازهای مشتریان گرامی در زمینه تولید لوله‌ پلی اتیلن گازرسانی در سایزهای ۲۵ الی ۲۲۵ میلی متر که مطابق با استاندارد ملی  IGS – M – PL – 014  – ۱ (۳) و استاندارد بين المللی EN 1555 تولید می شود را، برآورده سازد.

لوله پلی اتیلن گازرسانی

لوله پلی اتیلن گازی یک نوع لوله پلیمری است که از پلیمریزاسیون اتیلن تولید می‌شود. این لوله‌ها که به اختصار PE خوانده می‌شوند، در انواع مختلف و با استفاده از مواد اولیه متفاوتی مانند PE100، PE80 و غیره تولید می‌شوند. از ویژگی‌های بارز این لوله‌ها می‌توان به ترموپلاستیک بودن آن‌ها اشاره کرد، به این معنا که می‌توانند در دماهای بالا نرم شده و شکل پذیر باشند. این لوله یکی از رایج‌ترین کاربردهای لوله پلی اتیلن استفاده در صنعت گاز است. لوله‌های گازرسانی PE در مقایسه با سایر لوله‌های پلی اتیلن از ویژگی‌ها و قابلیت‌های متفاوت‌تری برخوردارند.

لوله پلی اتیلن گازرسانی

کاربرد لوله پلی اتیلن پارس اتیلن کیش در گاز رسانی

با شروع انقلاب صنعتی در جهان کشور های پیشرفته سعی در به روز کردن تکنولوژی و زیر ساختار های خود کرده اند. امروز لوله پلی اتیلن در کل جهان وظیفه انتقال آب و گاز به شهرها و روستاها را دارند. در واقع با توجه به مشخصات گازطبیعی استفاده از لوله‌های پلی اتیلن در سیستم‌های انتقال گاز یکی از اولین کاربردهای این لوله در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی می‌باشد. به هر حال در بسیاری از سیستم‌های انتقال گاز از سال ۱۹۶۰ از این نوع لوله‌ها استفاده شده است که می‌تواند دلیل معتبری بر کیفیت و قابل اطمینان بودن لوله پلی اتیلن و اتصالات پلی‌اتیلن می‌باشد

لوله پلی اتیلن گازرسانی

ویژگی های لوله پلی اتیلن گازرسانی

فرمول C۲H۴-C۲H۴-C۲H۴ که نشانگر ساختار زنجیر غول آسای پلی اتیلن است، ساختار لوله های پلی اتیلن را تشکیل می دهد.

در حقیقت پلی اتیلن نوعی پلیمراست که در برابر ضربه و حرارت مقاومت بالایی دارد و همینطور در زمین های سخت وسنگلاخ هم با خم های مجاز مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل سبکی، حمل ونقل هم به سهولت انجام می گیرد و امکان برش دادن و حلقه کردن لوله ها تا اندازه ۱۲۵میلیمتر در طول تا ۶۰۰ متر میسر است.

 

ویژگی های لوله پلی اتیلن گازرسانی

انواع سایز های لوله پلی اتیلن گازرسانی

سایز لوله پلی اتیلن گازی بر حسب میلیمتر و اینچ عبارتند از :

  • لوله پلی اتیلن برای گازرسانی ۲۵ میلیمتر = ۴.۳ اینچ
  •  ۶۳ میلیمتر = ۲ اینچ
  •  ۹۰ میلیمتر = ۳ اینچ
  •  ۱۱۰ میلیمتر = ۴ اینچ
  • ۱۲۵ میلیمتر = ۵ اینچ
  •  ۱۶۰ میلیمتر = ۶ اینچ
  • ۲۰۰ میلیمتر = ۸ اینچ
  • ۲۲۵ میلیمتر = ۹ اینچ
  •  ۲۵۰ میلیمتر = ۱۰ اینچ

مزایای لوله های پلی اتیلن گازی

لوله های پلی اتیلن گازرسانی به دلیل ویژگی های کاربردی بالا به طور گسترده در لوله های گازرسانی استفاده می شوند. لوله های پلی اتیلن در برابر لرزش، ارتعاش و فشارهای زمینی و همچنین رانش زمین، دارای مقاومت و استحکام در سطح بالایی هستند.همچنین این لوله ها در سطح زیر دریا با فشار بالا نیز مقاوم هستند. یکی از مهمترین ویژگی های این لوله ها استحکام بالای آنها در برابر نور خوشید است که به دلیل وجود مواد آنتی UV (به میزان ۲.۵ درصد) در ساختار آنها میسر شده است همچنین این نوع لوله ها قابلیت جوشکاری آسان لوله با لوله و اتصالات فلنچی و رابط های پلی اتیلنی دارند.

  • عمر طولانی مدت لوله
  • مقاوم در برابر خوردگی
  • اتصالات آسان
  • مقرون به صرفه بودن
پروژه قبلی

لوله پلی اتیلن دو لایه

پروژه بعدی

لوله پلی اتیلن تک جداره

logo9

تولیدکننده لوله و اتصالات پلی‌اتیلن

تولیدکننده لوله و اتصالات پلی‌اتیلن

تولیدکننده لوله و اتصالات پلی‌اتیلن

بایگانی‌ها

بایگانی برای نمایش وجود ندارد.

دسته‌ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد